پرایمر چیست؟ چه تاثیر و کاربردی در آرایش دارد

1403/02/27date-icon
پرایمر چیست؟ چه تاثیر و کاربردی در آرایش دارد

منافذ باز، چین و چروک‌های ریز اطراف چشم و سایر چین و چروک ها بر روی پوست و آرایش اثرات منفی می‌گذارند. این ناهمواری‌های پوستی را باید به گونه‌ای پوشاند تا به هنگام آرایش پوست شما صاف و یکدست شود. تولید کنندگان لوازم آرایشی برای اینکه پوستی زیبا و صاف داشته باشید یک محصول بنام پرایمر تولید کرده که به عنوان زیرساز یا همان کرم‌ اولیه استفاده می‌شود. این محصول قبل از سایر محصولات آرایشی به پوست زده می‌شود و در پوشاندن منافذ و افزایش مدت ماندگاری کرم پودر کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از این پرایمر صورتی زیبا و صاف داشته باشید، در واقع با یک عکس از قبل و بعد آرایش می‌توانید تاثیر را ببینید. در کل باید گفت که پرایمر محصول آرایشی با کیفیت است که در رفع نواقص پوست برای میکاپ تولید شده است.

 

پرایمر چیست؟

پرایمر یک محصول آرایشی و مراقبت از پوست می‌باشد که از موم و پلیمرهای سیلیکونی ساخته شده است. این محصول علاوه بر اینکه در زیبایی پوست تاثیر مثبت دارد، مدت آرایش روی پوست را طولانی کرده و در تثبیت آن کمک فراوانی می‌کند.‌ در واقع پرایمر لایه‌ای بین پوست و کرم پودر ایجاد می‌کند که هم از پوست محافظت کرده و هم آرایش را زیباتر می‌کند. پرایمر علاوه بر اینکه پوست را صاف می‌کند کمک می‌کند تا کرم پودر بهتر بر روی پوست فیکس شود. در آخر باید گفت که پرایمر کیفیت آرایش و میزان تاثیر روتین مراقبتی را افزایش می‌دهد.

مزایای استفاده از پرایمر

مزایای استفاده از پرایمر

 

پرایمر یکی از اصلی‌ترین محصولات آرایشی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود و به هنگام آرایش کردن استفاده نمی‌شود. ولی تنها با یک بار استفاده کردن با مزایای آن آشنا می‌شوید، و به یکی از طرفداران آن تبدیل خواهید شد. این محصول با ایجاد نرم کنندگی عالی بر روی پوست یک زیرساز فوق‌العاده به شمار می‌رود. با استفاده از پرایمر، کرم‌ پودر به راحتی بر روی پوست پخش می‌شود. در واقع پرایمر مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

  • کاور کردن منافذ باز یکی از مزایای پرایمر است. در واقع پرایمر با عملکرد عالی تمامی منافذ باز و بزرگ شده، ناهمواری‌های پوستی را کاملا می‌پوشاند.‌ مقدار کمی از این محصول را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید جذب پوست شود و بعد از آن کرم پودر را بزنید. 
  • از بین برنده چین و چروک، پرایمر به خوبی بین چین و چروک را پر کرده و ناهمواری‌ها را از بین می‌برد. در واقع پرایمر باعث محو شدن چین و چروک شده و مانع رسوب کرم‌ پودر در لابه لایه چروک‌‌ها می‌شود.
  • افزایش ماندگاری آرایش از دیگر مزایای استفاده از پرایمر است. این محصول بر روی پوست سطح یکدستی را به وجود می‌آورد و اینکه باعث می‌شود تا کرم پودر بر روی پوست به مدت طولانی ماندگاری داشته باشد. در واقع پرایمر باعث می‌شود تا آرایش شما بدون افت کیفیت و به هم ریختگی ثابت بماند.‌
  • با استفاده از پرایمر می‌توانید جلوی براق شدن پوست را بگیرید. احتمالا بعد از آرایش ممکن است که پوستتان براق شده و همچنین عرق کند. ولی همانطور که گفته شد می‌توانید با کمک پرایمر از بروز این مشکل جلوگیری کنید. پرایمر از ترشح بیش از اندازه چربی جلوگیری می‌کند. 

انواع پرایمر صورت 

همانطور که می‌دانید پرایمرها جایگاه خاصی در آرایش صورت دارند، و اینکه یکی از پر مصرف‌ترین محصولات آرایشی محسوب می‌شوند. چند سال گذشته فقط آرایشگران حرفه‌ای از پرایمر استفاده می‌کردند ولی امروزه بعد از آشنایی با مزایای آن اکثر خانم‌ها از این محصول استفاده می‌کنند. در واقع پرایمر به اصلی‌ترین مرحله در میکاپ روزانه تبدیل شده است. پرایمر در انواع مختلفی تولید شده و تنوع بالایی دارد. 

۱- پرایمر اصلاح رنگ؛

اگر مشکل پوستی خاصی مانند کبودی، تیرگی زیر چشم، التهاب، جای جوش و… دارید با پرایمر می‌توانید آن‌ها را کاور کنید. پرایمر اصلاح رنگ برای رفع نواقص پوستی و هر کدام از رنگ‌ها به منظور خاصی تولید شده‌اند. به عنوان مثال: پرایمر سبز برای از بین بردن التهاب و قرمزی پوست، جای جوش و آکنه‌ها. پرایمر بنفش برای کاور کردن زردی و بی حالی پوست صورت. پرایمر صورتی برای ایجاد شادابی و کاهش اثرات خستگی پوست. پرایمر طلایی رفع کدری پوست و همچنین کاور کردن جوش‌های سرسیاه. پرایمر هلویی برای پوشاندن کبودی و تیرگی زیر چشم.

 

پرایمر رنگی جومتام Jomtom

خرید پرایمر رنگی تثبیت کننده آرایش جومتام JOMTAM مدل isolation

مشاهده و خرید

۲- پرایمر مات کننده؛

این نوع محصول برای پوست‌های چرب تولید شده است. اگر مشکل براقی پوست دارید بهتر است که از این نوع پرایمر مات کننده استفاده کنید. این نوع از پرایمرها، از ترشح چربی بر روی پوست جلوگیری کرده و براقی آن را از بین می‌برند. 

 

پرایمر مات کننده لورال مدل INFALLIBLE MATTIFYING

خرید پرایمر مات کننده لورال مدل INFALLIBLE MATTIFYING

مشاهده و خرید

۳- پرایمر آبرسان

بافت نرم و ابریشمی داشته و بسیار سبک است. این نوع پرایمر برای پوست‌های خشک و حساس مناسب می‌باشد. این محصول قدرت آبرسانی بالایی داشته و از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. پرایمر آبرسان از ماسیدن آرایش جلوگیری کرده و رطوبت پوست را تامین می‌کند.

 

پرایمر و زیرساز آرایشی ژله ای مک مدل mac prep prime

پرایمر و زیرساز آرایشی ژله ای مک مدل mac prep prime

مشاهده و خرید

نحوه استفاده از پرایمر 

شاید شما فکر کنید که استفاده از پرایمر کار آسانی است و فقط با زدن بر روی پوست همه نواقص و مشکلات پوست حل می‌شود. باید گفت که این طرز فکر اشتباه است و باید به درستی از آن استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از پرایمر را ذکر خواهیم کرد. 

۱- قبل از همه پوستتان را خوب شستشو دهید. در واقع اولین شرط در استفاده صحیح از پرایمر تمیز بدون پوست است. باید تمامی آلودگی‌ها و چربی‌ها را از پوست پاک کرده و بعد از آن از پرایمر استفاده کنید.‌

۲- دومین مرحله استفاده از تونر است. بهتر است که قبل از استفاده از پرایمر از تونر استفاده کنید تا پوستتان حسابی آبرسانی شود. تونر می‌تواند PH پوست را به تعادل رسانده و از ترشح غدد چربی جلوگیری کند. در واقع تونر پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. 

۳- از سرم آبرسان استفاده کنید، این نوع سرم‌ها پوست را حسابی مرطوب و آبرسانی می‌کنند و اصلا اجازه نمی‌دهند تا صورت شما خشک و خشن شود. سرم‌ها اغلب قدرت خرید بالایی دارند و کاملا به لایه‌های عمیق پوست جذب می‌شوند. 

۴- استفاده از مرطوب کننده، قبل از اینکه پرایمر بزنید باید از مرطوب کننده استفاده کنید. معمولا مرطوب‌کننده از پوست مراقبت کرده و در بین لایه‌ها و منافذ حبس شده و از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. همچنین مرطوب کننده سد لیپیدی را تقویت کرده و ایمنی پوست را بالا می‌برد. 

۵- درنهایت میرسیم به استفاده از پرایمر، پرایمر را به تمامی نقاط صورت نزنید. در آینه نگاه کنید و قسمت‌هایی که درگیر چین و چروک، منافذ باز هستند را پیدا کرده و پرایمر را با آن قسمت‌ها بزنید. پرایمر را به آرامی بر روی نقاط مشخص شده، زده و ماساژ دهید‌. اگر جوش و آکنه بر روی پوست دارید از پرایمرهای فاقد چربی استفاده کنید. بعد از زدن پرایمر به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا حسابی جذب پوستتان شود.