تینت لب چیست؟ هر آنچه که لازم است درباره تینت لب بدانید

1403/02/28date-icon
تینت لب چیست؟ هر آنچه که لازم است درباره تینت لب بدانید

برای هر خانمی زیبایی بخش مهمی از زندگی او  است و یکی از اساسی ترین بخش ها یا قسمت های تاثیر گذار در زندگی او خوش رنگ بودن و خوش فرم‌بودن لب هایش است . حالا ما در این مقاله محصولی تاثیر گذار و کم هزینه به نام تینت لب را به شما معرفی می کنیم از فواید آن برایتان می‌گوییم‌، همچنین تفاوت تینت لب با برق لب و رژ لب را بررسی می کنیم .

 

تینت لب چیست ؟

محصولی جدید آرایشی است ، که  زیر شاخه رژلب با پایه ای ژل مانند می باشد ، بدون اضافه کردن هیچ گونه درخشندگی به لب ها رنگ می دهد و به دلیل رنگ دهی نیز به آن رنگ لب هم  گفته می شود .

این محصول برای اولین بار در کره جنوبی و شرق آسیا رواج پیدا کرد و بعدها در تمام جهان گسترش پیدا کرد .

تینت ها به شکل ژل ، مایع یا موس در حال حاضر در دسترس هستند ، تینت ها نسبت به رژ لب ها ترکیبات کم ضرر تری دارند و با جلوه ای مات ، ظاهری جذاب را برای هر خانمی به ارمغان می آورند .

با استفاده از این محصول بسیار فوق العاده و طبیعی دیگر هیچ گونه چسبندگی یا سنگینی احسا نمی کنید ، ماندگاری بالا یکی از ویژگی های تینت لب است .

 

ویژگی های تینت لب :

 

همان طور که در بالا هم گفته شد تینت لب ها ماندگاری بالایی دارند پس حتما برایتان جذاب خواهد بود اگر بدانید ، می توانید از تینت لب  در زیر ماسک ها هم استفاده کنید ، پس برای کسانی که مجبورند به طور مداوم از ماسک استفاده کنند تینت لب گزینه بسیار عالی است .

یکی دیگر از خصوصیات این محصول فاقد سرب و موم بودن آن است که تینت لب را بسیار سبک می کند ؛ همچنین تینت لب ها در مرکز لب پر رنگ تر و با رفتن به سمت لبه های لب کم رنگ تر می شود که حالت گرادیان مانند دارد و به احتمال زیاد این را در میکاپ بازیگران یا خواننده های کره ای دیده اید ، به این سبک میکاپ لب آمبره هم گفته می شود .

 

مزایای تینت لب و کاربرد های آن :

 

مزایای تینت لب و کاربردهای آن

بیاید تا با هم مجموعه ویژگی های که تینت لب را از رژ لب جدا کرد ببینیم :

۲۴ ساعته بودن :

 اگر در طول روز زیاد بیرون می روید و یا شاغل هستید و نگران میکاپ روزانه خود هستید که پاک نشود یا به پوستتان آسیب نرساند ، از تینت لب استفاده کنید . تینت لب ۲۴ ساعته بوده و هرگز با خوردن غذا ، آب یا هرچیز دیگری پاک یا حتی کم رنگ نمی شود .

رنگ طبیعی :

تینت لب حاوی پیگمنت های مخملی و نرم است که ظاهری طبیعی دارد ‌. طی استفاده از آن هیچ کس متوجه این که شما از تینت لب استفاده کرده اید نمی شود زیرا جلوه ای کاملا طبیعی دارد و در کمترین زمان ممکن لب هایتان رنگ می گیرد و در طولانی مدت بر روی لب ها باقی می ماند.

آبرسان پوست لب :

تینت ها حاوی هیالورنیک اسید می باشند ، بنابراین خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی فوق العاده ای دارند .

مرطوب کنندگی :

این ویتامین ها هستند که کار رطوبت رسانی و حفظ و سلامت پوست را به عهده دارند با وجود ویتانین E در تینت لب ‌، لب ها دیگر خشک و یا پوسته پوسته نمی شوند ، و همچنین با استفاده از تینت لب دیگر به بالم لب احتیاجی نخواهید داشت .

بافت سبک و فاقد سرب :

اکثرا ما این رفتار ناخودآگاه را در وجودمان داریم که هر چند دقیقه یک بار زبانمان را بر روی لب هایمان می کشیم ، اما با استفاده از تینت لب دیگر لازم نیست نگران این باشید که مواد سمی و شیمیایی وارد دهانتان می شود چون تینت ها فاقد هر گونه سرب و موم هستند و با بافت سبک و مخملی ، طعم و عطر عالیشان در میان مردم محبوب هستند .

خوش فرم بودن لب ها :

با وجود ترکیباتی همچون : ویتامین ها ، مواد آبرسان و تقویت کننده و عصاره میوه ها ، لب هایتان سفت تر و خوش حالت تر می شود.

مقرون به صرفه بودن :

تینت لب از رنگدانه های بسیار غنی ساخته شده که حتی مقدار کمی از آن باعث به وجود آمدن رنگی بسیار زیبا و ظریف می شود برای همین است که یک عدد از این تینت ها تا مدت زمان زیادی قابل استفاده است .

تینت لب شامپاینی برند رومانتیک بیر Wine Lip Tint

تینت لب شامپاینی برند رومانتیک بیر

مشاهده و خرید

 

تفاوت رژلب ، برق لب با تینت لب :

رژلب و برق لب ها نسبت به تینت لب عمر طولانی تری دارند زیرا در ساختار تینت لب از سرب یا موم استفاده نمی شود . تینت لب بر خلاف رژلب طعم بسیار خوبی دارد و همچنین در اطراف لب پخش نمی شود . پس به این نتیجه می رسیم که تفاوت بین تینت لب ها با برق لب و رژلب در ترکیبات و ساخت آنها است و اینکه تینت لب به صورت مایع تولید می شود .

 

تفاوت تینت لب با برق لب :

تینت لب و برق لب تقریبا شبیه به هم هستند : چون هر دو برای زیبایی لب ها و رنگدهی استفاده می شوند . اما عمده ترین تفاوت تینت و برق لب این است که تینت لب با ترکیبات خود کار آبرسانی و تقویت پوست لب را به عهده دارد.

برق لب با غلظتی که دارد برای درخشندگی و رنگی ملایم به کار برده می شود . در حالی که تینت لب با رنگ طبیعی و ماندگاری بالا برای تقویت لب ها استفاده می‌شود و همچنین برق لب با هدف براق کردن لب و درخشندگی (بدون رنگ ) معمولا به شکل بافت جامد و نرم یا مایع در دسترس است و تینت لب علاوه بر درخشندگی مقداری رنگ طبیعی به لبها می بخشد .

 

عوارض استفاده از تینت لب :

بسیاری از مردم به دلیل استفاده نکردن از تینت لب و عدم آششنایی با آن در خرید این محصول تردید دارند ، ما در اینجا به شما می گوییم که استفاده از تینت لب هیچ عارضه ای ندارد و برخلاف تصوراتتان استفاده از تینت لب به سبب هیدراته کردن و ممانعت از خشکی و ترک لب برای سلامت و زیبایی لب ها بسیار مفید است .

 

تینت لب شکلاتی برند مینی کویین

خرید تینت لب طرح شکلاتی برند مینی کویین

مشاهده و خرید

روش صحیح استفاده از تینت لب :

نحوه ی استفاده از تینت لب بسیار آسان است ، با باز کردن تینت مقداری از آن را بر روی لب هایتان بزنید و به آرامی لب هایتان را باز و بسته کنید و بر روی هم فشار دهید ، تا ظاهری زیبا و یکنواخت به خود بگیرد .

اما برخی فکر می کنند استفاده از تینت های مایع بسیار دشوار است بنابراین با ما همراه باشید :

 

۱_ اگر می خواهید تینت لب ظاهری زیبا تر به خود بگیرد و دیرتر مایع آن خشک شود ، ابتدا از یک بالم لب یا یک مرطوب کننده استفاده کنید .

 

۲_ اگر می‌خواهید لب هایتان رنگی طبیعی و ظاهری جذاب تر داشته باشد ، هنگام زدن تینت فقط آن را بر روی لب پایینی خود بمالید و لب هاتیان را فشار دهید ، تا یکنواخت تر پخش شود .

و اینکه اگر با استفاده تینت ها لبهایتان چروک شد آن را بلافاصله با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا مواد اضافه گرفته شود .

 

انواع تینت لب :

تینت لب هم مانند سایر محصولات انواع مختلفی دارد ، موارد بیان شده جزء رایج ترین ها هستند :

 

تینت لب مایع :

انواع تینت لب ، تینت لب مایع

و اما محبوب ترین و پرفروش ترین نوع تینت ، تینت های مایع هستند که معمولا نحوه استفاده ی راحت تری دارند .

 

تینت لب پیچی (استیک) :

انواع تینت لب ، تینت لب پیچی استیک

 

این نوع تینت هم ظاهری شبیه به رژلب و بالم لب دارد ، با این تفاوت که و بافت آن ها کرم مانند و سبک است . تینت لب پیچی حاوی مرطوب کننده بیشتری نسبت به سایر تینت ها است که باعث می شود لب ها نرم شود .

 

تینت لب مات :

اناوع تینت لب ، تینت لب مات

 

از این تینت می توات به جای رژلب های مات هم استفاده کرد ، زیرا باعث چروک شدن ، ترک خوردگی یا خشک شدن نمی شود . بافت این تینت نسبت به سایر تینت ها سنگین تر است اما همچنان از رژلب سبک تر است .