طرز استفاده از موس مو و فواید و ضرر های استفاده از موس مو

1403/02/29date-icon
طرز استفاده از موس مو و فواید و ضرر های استفاده از موس مو

 

امروزه در بازارهای جهانی محصولات زیادی در عرضه مراقبت از مو یا حالت دادن مو و ... وجود دارد.  در این مقاله می خواهیم درباره ی چگونگی استفاده از موس مو ، فواید و ضرر های آن شما را در حد توان راهنمایی کنیم .

 

موس مو چیست ؟

 

موس مو ماده ای است سفید و کف مانند که به حجیم تر شدن مو ها و پرپشت شدن آن در کوتاه مدت کمک می کند ، مو ها را خوش حالت و فرم دار می کند  . موس مو در سال ۱۹۸۰ توسط شرکت لورال وارد بازار شد و در اصل خالق این ماده ی کف مانند فرانسوی ها بوده اند.

این ماده مناسب انواع مو است و بیشتر کسانی که می خواهند موهای فر و خوش حالت داشته باشند استفاده می کنند ، ترکیبات موس مو فوق العاده خاس بوده و افرادی که از آن استفاده می کنند دیگر ویزی مو را مانند قبل مشاهده نمی کنند.

 

ترکیبات موجود در موس مو چیست ؟

 

در ترکیباات اکثرا محصولات پوستی مایعی استفاده می شود که همگی ما از آن در طول روز به طور مداوم استفاده می کنیم و آن آب است به همراه ماده سیلیکونی به اسم دایمتیکون ، متیل پارابن ، لیمونن ، لسیتین، پانتول ، لانولین و بهنتریمونیوم کلراید .

 

متیل پارابن :

این ماده با خاصیت ضد قارچی و جلوگیری از هر گونه آلودگی که ناشی از بیماری باشد در ترکیبات موس مو ها باعث حفظ حالت موها می شود و در سایر محصولات آرایشی نیز بسیار پرکارد است .

 

لیسیتین :

لسیتین با درست کردن لایه ای بر روی موها باعث جلوگیری از هرگونه آسیب در برابر حرارت سشوار می شود ، لسیتین چربی است که از گیاهان و حیوانات به دست می آید و باعث درخشانندگی و تقویت موها می شود .

 

لانولین :

لانولین برای جلوگیری از وزی مو است . لانولین نوعی موم طبیعی است که از حیوانات پشمی گرفته می شود ، در محافظت از مو در برابر آب بسیار عالی عمل می کند و مانع از دست دادن  رطوبت موها می شود.

 

دایمتیکون :

اصلی ترین ماده تشکیل دهنده موس مو دایمتیکون است که نوعی روغن سیلیکونی می باشد و باعت حالت گرفتن موها و درخشانندگی می شود .

 

لیمونن :

تقریبان بیش از ۸۰ درصد از مردم جهان به خوشبو بودن محصولات مراقبتی و آرایشی خود اهمیت می دهند و لیمونن برگرفته از مرکبات بسیار خوشبو است . که قدرت آنتی باکتریالی و ضد التهابی نیز دارد و مانع فعالیت میکروارگانیسم ها و باکتری های بیماری زا می شود .

 

پانتنول :

عنصری رطوبت رسان در موس مو که در بسیاری  از محصولات مراقبتی پوست و مو استفاده می شود . پانتنول ( اسید پانتوتنیک ) از تبخیر آب در ساقه موها جلوگیری می کند و رطوبت مورد نیاز را به ساختمان مو می رساند .

 

بهنتریمونیوم کلراید :

بهنتریمونیوم با کاهش استاتیک تار مو به حفط حالت آن در دراز مدت کمک می کند . و همچنین به نرمی مو کمک می کند . این ماده در بیشتر ماسک مو ها و نرم کننده ها به کار می رود .

 

روش استفاده از موس مو چیست ؟

موس مو یک محصول پرکاربرد مراقبتی است که برای سلامت و حالت دادن آنها استفاده می شود ، برای استفاده صحیح و اصولی مراحل زیر را دنبال کنید :

 

مرحله اول شستشوی مو :

قبل از هرچیزی تمیز بودن موها در اولویت است. بنابرین در ابتدای کار از تمیز بودن موهای خود اطمینان حاصل کنید ، زیرا استفاده موس مو بر روی موهای کثیف و یا خشک مانع از حالت گرفتن موها می شود و چسپانندگی پیدا می کند ‌.

 

مرحله دوم به کار بردن محصولات مراقبتی مناسب :

تمام افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند روتین های روزانه ای برای محافظت از پوست و مو خود دارند . پس شما نیز با استفاده از نرم کننده های مناسب موی خود سلامت تار های زیبایتان را در حین شانه زدن تضمین کنید . اگر موهای فری دارید در هنگام خرید به برند ها خوب توجه کنید تا در حین استفاده دیگر به فکر وزی موهایتان نباشید .

 

مرحله سوم حفظ رطوبت مو :

برای تاثیرگذاری بیشتر موس مو بهتر است موهایتان بعد از حمام کمی نم دار یا رطوبت دار باشد ، برای این کار نیز نباید عجله داشته باشید و یا از سشوار استفاده کنید ، در صورت لزوم بهتر است با یک حوله آب موهایتان را بگیرید .

 

مرحله چهارم استفاده از شانه یا برس مناسب است :

انتخاب شانه های مناسب با موهای خود یکی از سخت ترین کارها است ، به دلیل این موهای فر حساس ترند به آنها شانه زدن موها با برس های چوبی یا پلاستیکی را پیشنهاد می کنیم زیرا اکثرا موهای فر ، وز دارند و نازک هستند پس باید بیشتر مراقب این باشند که موهای شان با برس های فلرزی موخوره نگیرد.

 

مرحله پنجم تقسیم موها :

معمولا موهای فر نصبت به سایر موها  حجم بیشتری دارند و این موضوع باعث دشوارتر کردن کار می شود ، پس قبل از استفاده از موس مو موهای تان را با استفاده گیره مو یا هرچیز دیگری به دو قسمت تقسیم کنید .

مرحله ششم استفاده از موس مو :

در این مرحله مقدار مورد نیاز موس مو برای هرکس سوال است ولی این سوال پاسخ دقیقی ندارد و بستگی به حجم موهایتان دارد . پس ابتدا بخشی از موهایتان را جدا کرده و مقداری از موس را روی دستتان بریزید مراقب باشید که زیاد نباشد چون باعث چسبندگی موها می شود ، و بعد آن را به آرامی به موهایتان بمالید و این روند را تا پیان تمام موها انجام دهید و اگر می خواهید موهایتان بیشتر حالت فری بگیرد از شانه های دندان بزرگ‌استفاده کنید .

 

اخرین مرحله سشوار کشیدن مو :

خب در مرحله آخر که به تمام موها موس زده شد ، سشوار را روشن می کنیم و با استفاده از به موها حالت می دهیم و آن را خشک می کنیم .

در این مرحله از سره های سشوار یعنی دیسپانسر یا دیفیوزر استفاده کنید .

اگر می‌خواهید فر موهایتان درشت و یکدست باشد دیسپانسر را روی سشوار جای گذاری کنید .

 

آیا می توان از موس مو برای انواع مو استفاده کرد ؟

موس مو به طور تخصصی برای موهای فر به بازار ارزه شده اما برای سایر موهای دیگر نیز می توان استفاده کرد .

 

موهای ضخیم :

مراقبت و نگهداری از موهای ضخیم کار بسیار سختی است اما با استفاده موس مو این کار راحت تر شده و تنها با به کار بردن چند پاف از موس مو بعد از حمام دیگر خبری از وزی موها نیست و به راحتی حالت دار می شود .

 

موهای صاف :

کسانی که موهای صافی دارند از موس مو فقط  در جهت ضخامت و حجیم تر شدن مو می توانند از موس مو  انتظار داشته باشند .

طرز استفاده از موس مو و فواید و ضرر های استفاده از موس مو

 

موهای نازک :

موهای نازک نیز فرق چندانی با موهای صاف ندارند و در حد حجیم شدن و پرپشت شدن چند برابری از موس مو توقع داشته باشند .

 

موهای مجعد :

و اما برای موهای مجعد استفاده از موس مو و دیفیوزر سشوار بسیار مناسب است . از وزی مو و خشکی  جلوگیری می کند و در بهترین حالت ممکن موها را قرار می دهد .

 

با ما بمانید تا از فواید و عوارض موس مو چند موردی را برایتان بازگو کنیم :

 

عوارض استفاده از موس مو :

 

  • ماندگاری در طولانی مدت موس بر روی موها ممکن است باعث ریزش مو شود .
  • اگر به چیزی یا موادی آلرژی دارید، از استفاده موس مو خودداری کنید چون در ساختار این محصول مواد شیمیایی استفاده شده است.
  • استفاده دراز مدت و مکرر از موس مو باعث خشکی مو آسیب پذیری موها می شود .

 

فواید استفاده از موس مو :

 

  • با رطوبت رسانی مانع از خشکی مو می شود .
  • به دلیل استفاده شانه های چوبی برای حالت گرفتن مو ، از موخوره نیز جلوگیری می کند .
  • با ایجاد لایه ای که در بالا گفته شد از آسیب های حرارتی استفاده از سشوار و ‌‌‌‌... جلوگیری می کند.
  • با درخشندگی و رطوبت رسانی موها ظاهری زیباتر به خودت می گیرند .

 

انتخاب موس موی مناسب و راهکار های مهم انتخاب موس مو :

 

با توجه به تعاریف بالا موس مو محصولی شگفت انگیز است که با استفاده از آن می توان زیبایی دوچندان داشت پس انتخاب موس موی مناسب بسیار مهم و موثر است :

 

  • قبل از هرچیز تاریخ تولید و انقضاء
  • باید مراقب باشیم در موس مو ها از موادی همچون : الکل ، پروپیل ، SLS و ... بکار برده نشدا باشد چون باعث خشکی موها می شود .
  • از اصل بودن موس مو مطمئن شوید.
  • حتما در مورد برند مورد نظرتان تحقیق کنید .