مراقبت از پوست خشک و معرفی محصولات مناسب

1403/02/27date-icon
مراقبت از پوست خشک و معرفی محصولات مناسب

پوست یکی از شاخص‌ترین معیارهای زیبایی‌ست و مراقبت از آن میتواند مهم‌ترین وظیفه ای باشد در جهت شادابی و حفظ سلامت آن.

مراقبت‌های روزانه از پوست باید با توجه به نوع پوست انجام گیرد. افرادی که دارای پوست خشک هستند اگر به نوع پوست خود بی‌توجه باشند و مراقبت‌های لازم را نداشته باشند، ممکن است دچار خارش و یا حتی جوش شوند یا اینکه پوستشان ملتهب و پوسته پوسته شود. بنابراین لازم است با ویژگی‌های پوست خود و شرایط بهینه برای آن بیشتر آشنا شوید.

 

اگر ویژگی های پوست خشک را نمی دانید و به درستی نمی توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید می توانید وبلاگ زیر را مطالعه نمایید

 پوست خشک چه ویژگی هایی دارد و عواملی که باعث خشکی پوست میشود

 

مراقبت های پوست خشک

 

شستشوی صحیح پوست خشک چگونه باید باشد؟

سعی کنید به اندازه حمام کنید. شستشوی بیش از حد پوست، خشکی آن را بیشتر می‌کند و خشکی زیاد پوست به ویژه در ناحیه صورت حتی می‌تواند باعث جوش زدن پوست شود. از آب ولرم هنگام شستشو استفاده کنید که احتمال از دست دادن چربی طبیعی پوست را کاهش می‌دهد.

پس از شستشو تا جای ممکن از حوله برای خشک کردن استفاده نکنید اما اگر لازم است خود را با حوله خشک کنید، حوله را به آرامی روی تن یا صورت خود قرار دهید تا آب آن خشک شود. به هیچ وجه حوله را روی پوست خود با فشار نکشید. این کار پوست شما را خشک تر می‌کند.

از مرطوب کننده استفاده کنید

به همه افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند، توصیه می‌شود حتماً از کرم‌های مرطوب کننده با کیفیت و استاندارد استفاده کنند. به ویژه پس از استحمام لازم است که پوست خود را مرطوب کنید تا دچار خارش نشوید. در زمستان استفاده از مرطوب کننده خیلی مهم‌تر است. سردی هوا می‌تواند پوست شما را خشک یا حتی پوسته پوسته کند.

نکته‌ای که باید هنگام خرید مرطوب کننده به آن توجه داشته باشید، میزان روغنی است که در ترکیبات آن وجود دارد. هر چقدر محتوای مرطوب کننده روغن بیشتری داشته باشد، به راحتی در منافذ پوست جذب می‌شود و پوست را هیدراته می‌کند.

تونرهای مناسب با پوست خشک

استفاده از تونر می‌تواند بهترین گزینه برای مراقبت از پوست خشک باشد. شاید از خود بپرسید تونر دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟ تونرها می‌توانند PH پوست‌های خشک‌های به حالت تعادل برسانند و مراحل پاک سازی را به نفوذ بیشتری انجام دهد. تونرها به بهترین شکل منافذ پوستی شما را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند کیفیت پوست شما افزایش یابد.

البته در انتخاب تونر مورد نظر خود باید دقت داشته باشید تا تونر نامناسب و اشتباهی برای پوست خود استفاده نکنید. زیرا استفاده از یک تونر نامناسب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود و خشکی پوست شما را بدتر کند.

از ضد آفتاب استفاده نمایید

همه افراد باید از ضد آفتاب استفاده کنند اما افرادی که پوست خشک دارند لازم است بدانند که تابش نور آفتاب به پوست آن‌ها باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. پس از قرار گرفتن در نور شدید آفتاب اجتناب کنید و حتما از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده نمایید. چین و چروک، لکه‌های پوستی و ایجاد خط روی صورت از آسیب‌هایی است که نور آفتاب برای پوست‌های خشک به ارمغان می‌آورد.

به اندازه کافی آب بنوشید

کمبود آب در بدن می‌تواند باعث خشکی پوست شود. پس یادتان باشد روزانه به اندازه کافی آب بنوشید تا پوستتان خشک نشود.

جمع بندی:

 1_ شستشوی بیش از حد پوست، خشکی آن را بیشتر می‌کند، از آب ولرم هنگام شستشو استفاده کنید 2_ پس از شستشوی دست‌ها یا صورت، زمانی که هنوز کاملا خشک نشده ند از مرطوب کننده استفاده نمایید. 3_ تونرهای مناسب با پوست خشک 4_ از ضد آفتاب استفاده نمایید 5_ به اندازه کافی آب بنوشید